فعالیت ها ‹ انجمن ها ‹ تمرین، آزمون و ارزیابی کوچینگ ‹ ارزیابی و آزمون شنبه 1 آبان 1400
-
ارزیابی و آزمون شنبه 1 آبان 1400
ایمان مدرس غروی بروز رسانی شده 2 سال, 5 ماه ها پیش 7 اعضا · 20 نوشته ها -
سوالات پیگیرتری میشد پرسید:
میخام کیفی تر باشم : این کیفی تر شدن از نظر تو یعنی چه
نمیدونم آگاه نیستم که چقدر تدریسم موثر هست: چی بشه آگاه میشی؟
-
نقاط قوت:
اهمیت موضوع پرسیده شد
در مورد مهارت ها توضیح بیشتر خواسته شد
نقاط قابل بهبود:
کیفیت که ابتدای گفتگو صحبت شد بهتر بود ابتدا باز شود
چقدر عمق مطالب در تک تک بچه ها جریان داشته باشه تحت کنترل شما هست؟
-
درصد تحت کنترل بودن ای کاش سوال میشد.
اسمارت و دنیای مطلوب انجام شد. اینکه از بودن مراجع سوال شد خوب بود.
سکوت بعد از حرفهای مراجع خوبه.
سنم یطوریه که لحظه ها ارزشمنده، اذیت کننده است: همدلی بیشتری نیاز هست.
معیار جلسه بخوبی پرسیده شد.
-
کوچ به فرآیند مسلط هستن
اعتبار سنجی، اسمارت و اهرم رنج و لذت پرسیده شد
همدمایی در ابتدای جلسه کمتر بود که کم کم با ادامه جلسه بهتر شد
مراجع گفت کیفیت معلمی رو بهتر کنم. می شد از مراجع خواست که کیفیت رو بیشتر باز کنه.
-
مود مراجع اقدام هست و از مانعی صحبت نکرده هنوز. شاید بهتر باشه که بپرسند تا الان برای بالا بردن سطح مهارتها چیکار کردی؟
-
از کجا میدونی کلاس سخنروی! یعنی سخنوری موثر نبوده… سوال مچ گیری نیست این؟
چطور متوجه شدی که موثر نبوده بهتر هستش.
الان مشخص شد شاید منظور مراجع از ارتقای مهارت معلمی فقط فن بیانش بوده. میشد اینو اشاره کنیم..
-
3 تا سوال همزمان …
هم بسته بود و هم راهکار گونه
باید سوال میشد چطور میتونی اثر گذار بشی
ضمن اینکه اصلا این دقیقا تعریف کنترل گری هست . من میخوام رفتارشون عوض شه .
باورت الان چیه در مورد اینکه چقدر تغییر این رفتار به شیوه معلمی شما برمیگرده ؟
-
نقاط قوت:
معیار جلسه پرسیده شد
اهرم رنج و لذت بررسی شد
نقاط قابل بهبود:
اون ریل قطار که با سرعت میره که مثال زدید چجوری حرکت کنه به نظرتون موثرتر هست؟
بازخورد زمانی که به مراجع میدیم تناقضی یا در صحبت های مراجع شنیدیم، یا از شهود خودمون استفاده می کنیم. به این شکل در بازخورد نبود
-
من باشم بازخورد میدم که به نوعی ظاهرا خودتو داری سرزنش میکنی به نوعی که چون شاگردات تغییر رفتار نکردن به تو برمیگرده و باید شیوه معلمیت عوض شه ؟
-
بازخورد حالت لید داره.
بازخوردی که میشه داد: گفتی معلم ملق هم لازمه باید بزنه …از طرفی هم گفتی بازخورد نگرفتی تا الان از دانش آموزان. تا وقتی بازخوردی نباشه چطور میشه فهمید چقدر ارتقا پیدا کردیم؟
-
اگه مطمئنی که فضای امنی برای انتقاد ایجاد کردی چی میشه که فکر می کنی ممکنه انتقاد نکنند و تعاریفشون رو لطف میبینی؟
-
-
بسم الله الرحمن الرحیم نقاط قوت: ۱.معرفی ابتدای جلسه انجام شد ۲.این که چقدر وقته مهم شده پرسیده شد ۳.اسمارت سازی انجام شد۴.این که رسیدن به هدف چقدر تحت کنترل مراجع هست بررسی شد ۵. معیار موفقیت جلسه پرسیده شد۶.اهرم رنج و لذت بررسی شد، بعد از اهرم رنج که مراجع ابراز نگرانی کرد، کوچ با انرژی نسبتا خوبی جلو اومد و گفت انشالله این اتفاق نمی افته و این حس خوبی به مراجع داد ۷.ترتیب و روال جلسه توسط کوچ به خوبی پیش رفت ۸.این سوال که در مرحله R پرسیده شد که تا حالا تجربه مشابهی داشتید خوب بود و جواب خوبی اومد اما پی گرفته نشد … ۹. نشون دادن تضاد موفقیت بزرگ وقتی شنیده شد و یک قدم رشد خوب بود
نقاط قابل بهبود: ۱.هم دمایی کامل در ابتدای جلسه شکل نگرفت ۲. همچنین در طول جلسه ارتباط چندان موثری برقرار نشد۳. در ابتدای جلسه به جای این که سوال بشه معلمی یعنی چی، سوال شد از مهارت های دیگه بگید گویا کوچ دنبال حل سوال ذهنی خودش بود نه پیشبرد مراجع و سوالات کمی عرضی شد(سوالات در جلسه کوچینگ همونطور که آموختیم لازم هست طولی باشن)،۴. سوالی که در ابتدا پرسیدنش میتونست خوب باشه این که معلم خوبی باشید چه اتفاقی در نهایت می افته؟ ۵. کمال گرایی در صحبت های مراجع نشانه های زیادی داشت و در جملات مختلفی بیان شد اما شنیده نشد یا بازخورد داده نشد ۶.زمانی که مراجع گفت ۲ سال هست که با خانواده ها مرتبط نشده ، خیلی با تعجب کوچ واکنش نشون داد ۷.پریدن وسط صحبت مراجع زیاد بود ۸. این که میان جلسه مراجع گفت بدلیل سنی که دارم ….. میتونست نقطه فشار باشه ۹.نمره برای خود کوچ ظاهراً مهم بود اما از مراجع شنیده نشده بود که پرسیده بشه! ۹.فامیل مراجع اشتباه بیان شد و چون تکرار زیاد داشت کمی جالب نبود ….
-
سلام استاد عزیز.
هم دمایی خوب بود.
روی فرایند مسلط بودند…..اهرم رنج و لذت رو داشتند.
انرژی کوچ بالا بود.
همدلی در بعضی جاها میتونست باشه.
در رابطه با اثر گذاری میشد این رو پرسید که چه جوری به این نتیجه رسیدی که اثرگذار نیستی؟
بازخورد یه جا به صورت سوالی پرسیده شد که میتونست با سیلی واقعیت در رابطه با موضوع خواسته مراجع مطرح گردد.
در طول جلسه میشد از مراجع سوال کرد ایا در مسیر هستیم به نظر خودت یا خیر.
با تشکر.
-
نقاط قوت :
آشنایی با فرایند
سوالات اعتبار بخشی و اهمیت در G
سوالات عمقی برای رسیدن به عمق
نقاط قابل بهبود:
عدم zoom out
مدیریت زمان و کسری تایم برای ow
سوال مبهم در R که باعث گیجی میشد. زمانی که داری به ارتقاء مهارت معلمی فکر می کنی ، چه چیزی در ذهنت می آید؟ این سوال مال زمانی است که مخاطب یک رفتار انجام میده و فکرش برای آن رفتار چک می شه.
برای پاسخ به سیستم وارد شوید.